One small step for can

Posted On May 16, 2014 By In Ruimtevaart And 11811 Views

Japanse frisdrankmaker zet advertentie-blikje op de maan

Een Japanse frisdrankfabrikant heeft het idiote plan opgevat om te gaan adverteren op de maan. De makers willen in 2015 een blikje Pocari Sweat op het oppervlak van de maan neer te zetten. In het blikje zit naast een bom suiker ook een tijdcapsule met ‘kinderdromen’.

Het bedrijf achter het drankje, Otsuka, wil het blikje er eind 2015 al hebben staan. Het energiedrankje moet dan aan boord van een Falcon 9-raket van SpaceX naar de maan vliegen. 

Falcon 9

Het wordt de eerste keer dat de Falcon 9 verder zal vliegen dan de normale vrachtvluchten die al meerdere keren naar het International Space Station zijn afgelegd. 

Kinderdromen

Om de smerige marketingstunt iets minder schaamteloos te maken, stopt de fabrikant ook een tijdcapsule in het blikje. Daarin komen brieven van kinderen te zitten, waarin ze vertellen wat hun toekomstwensen zijn over ruimtereizen.

Dat neemt helaas niet weg dat met ook op maan weer een stukje onschuld uit het heelal wordt gehaald. Als zelfs op andere hemellichamen moet worden geadverteerd zien we de toekomst van de ruimtevaart maar somber in…

About

Leave a Reply

Your email address will not be published.